Finanse i Księgowość

Aplikacja FINANSE I KSIĘGOWOŚĆ zapewnia prowadzenie oddzielnej ewidencji księgowej dla Organu, jednostki i funduszy oraz umożliwia obsługę wydziału finansowego w zakresie:

  • wprowadzania planu kont w układzie syntetycznym i analitycznym z podziałem na:
    • bilansowe i pozabilansowe,
    • rozrachunkowe i nie rozrachunkowe,
  • prowadzenia dziennika zapisów księgowych i księgi głównej,
  • ewidencji dokumentów księgowych w układzie zapisów księgowych. Aplikacja umożliwia - na podstawie wprowadzonych dokumentów - symulację sald i obrotów (bez konieczności zaksięgowania dokumentu można sprawdzić stan konta),
  • prowadzenie ewidencji dokumentów księgowych w rozbiciu na rodzaje dokumentów,
  • ewidencji obrotów i sald na wszystkich kontach analitycznych,
  • scalania ewidencji sald i obrotów dla Organu, jednostki i funduszy,
  • możliwości przedstawienia stanu w każdej chwili, na dowolnie wybranym koncie, zakresie kont lub dla użytkownika,
  • wydruk analitycznych i syntetycznych zestawień sald i obrotów (dokumenty zaksięgowane i nie zaksięgowane),
  • rozliczenia rozrachunków (zestawienia rozliczonych i nierozliczonych, wezwania do zapłaty, noty odsetkowe),
  • prowadzenie rejestrów zakupu i sprzedaży,
  • wyprowadzenie rejestr zakupów i sprzedaży w formie pliku XLS,
  • tworzenie JPK_VAT, JPK dla ksiąg rachunkowych i wyciągów bankowych, deklaracji podatkowej VAT-7  i wyprowadzanie ich w formie pliku XML,
  • scalanie JPK_VAT, deklaracji VAT -7 na poziomie Gminy
  • zaczytywanie faktur z Platformy Elektronicznego Fakturowania PEF (z pliku xml lub z wykorzystaniem systemu obiegu dokumentów eKancelaria)
  • automatyczne księgowanie na wynik finansowy,
  • automatyczne tworzenie bilansu otwarcia na rok następny,
  • obsługi słowników.

Księgowania w systemie F-K są ściśle powiązane z modułem BUDŻET, tzn. w momencie wprowadzania dokumentów związanych z dochodami lub wydatkami (dekretacja na dział, rozdział, paragraf, dysponenta, zadanie) istnieje możliwość kontroli z planem na poszczególnych liniach budżetu. Moduł do księgowania elektronicznych wyciągów bankowych zapewnia automatyczne zaczytywanie wyciągów bankowych w oparciu o zdefiniowane szablony księgowania.

BILANS moduł umożliwia tworzenie bilansów jednostkowych i zbiorczych. Bilanse jednostkowe powstają na formularzach bilansowych z wykorzystaniem wprowadzonych zapisów księgowych na poszczególnych kontach. Użytkownik po przypisaniu odpowiednich kont do formularza uruchamia funkcję, która zaczytuje dane z bazy. Uzyskane bilanse jednostkowe - w formie papierowej i elektronicznej - przekazywane są do jednostki nadrzędnej. Po zaczytaniu poszczególnych budżetów jednostkowych następuje ich scalenie i na tej podstawie tworzony jest zbiorczy bilans dla GMINY.

RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT moduł umożliwia tworzenie rachunku zysków i strat jednostkowych i zbiorczych. Sprawozdanie powstaje na formularzach z danymi zaewidencjonowanymi na poszczególnych kontach księgowych. Sporządzony rachunek zysków i strat można przekazać do jednostki nadrzędnej w formie papierowej i elektronicznej.