Portal Mieszkańca

PORTAL MIESZKAŃCA zapewnia mieszkańcom miast i gmin dostęp do aktualnych informacji o charakterze finansowym związanym z rozliczeniami podatków oraz opłat lokalnych wraz z możliwością realizacji płatności elektronicznej. Dodatkowo system zapewnia dostęp do dokumentów źródłowych powiązanych z daną płatnością.

PORTAL MIESZKAŃCA umożliwia bezpieczną komunikację urzędu z mieszkańcem w sprawach innych niż finanse (np. wgląd do stanu swoich spraw).  System posiada dostęp do kart usług i formularzy wystawionych na ePUAP poprzez bezpośrednie przekierowanie do informacji na ePUAP.

PORTAL MIESZKAŃCA zbudowany jest z 3 modułów:

  1. Platformy informacyjno-usługowej urzędu – umieszczone są ogólnodostępne informacje o urzędzie oraz możliwość zalogowania do pozostałych modułów.
  2. Część przeznaczona dla zalogowanych użytkowników zewnętrznych (Mieszkańców) – moduł dostępny po zalogowaniu, zawierający funkcjonalność pozwalającą na załatwienie spraw urzędowych: dostęp do danych podatkowych, kart usług ePUAP, sprawdzenie statusu sprawy oraz kontakt z klientem.
  3. Część przeznaczona dla pracowników JST  – moduł dostępny po zalogowaniu przez pracowników JST, zawierający funkcjonalność pozwalającą na obsługę administracyjną portalu oraz zarządzanie treścią artykułów przez urzędników.

Opis modułów:

  1. Platforma informacyjno-usługowej urzędu skierowanej do każdej osoby przeglądającej stronę www udostępnioną przez JST, której wygląd i funkcjonalność uzależniona jest  od ustawień dokonanych w module administracji lokalnej i module zarządzania treścią. PIU będzie mogła zawierać m.in. takie elementy jak:
    • O nas – prezentacja informacji o urzędzie,
    • Aktualności – prezentacja aktualności zdefiniowanych przez urząd,
    • Wydarzenia –  prezentacja wydarzeń w formie kalendarza,
    • e Usługi - dostęp do odnośników innych portali umieszczonych na stronie głównej w panelu menu strony,
    • Kontakt – funkcjonalność obsługi formularza kontaktowego (wysyłania wiadomości do urzędu),
    • Ankiety – prezentacja i obsługa ankiet przygotowanych przez urząd,
    • Newsletter – możliwość zapisania się do listy czytelników Informacyjnego Newslettera ePortalu, by na wskazany adres e-mail otrzymywać starannie wyselekcjonowane materiały informacyjne.
  2. Część przeznaczona dla zalogowanych użytkowników zewnętrznych (Mieszkańców). Logowanie następuje za pomocą Węzła Krajowego Identyfikacji Elektronicznej lub loginu i hasła. Moduł składa się z poszczególnych modułów skierowanych do użytkowników zewnętrznych urzędu (obywateli i przedsiębiorców), np.
    • ePodatki - dostęp do danych podatkowych wraz z możliwością dokonania płatności elektronicznych,
    • Historia płatności –  dostęp do historii płatności dokonywanych za pośrednictwem ePortalu,
    • eUsługi  - dostęp do kart usług ePUAP oraz odnośników do innych portali, umieszczonych na stronie głównej ePortalu w menu strony,
    • Moje sprawy - dostęp do informacji z systemu EZD urzędu,
    • Ankiety – możliwość wzięcia udziału w ankietach przygotowanych przez urząd (możliwość tworzenia ankiet dla zarejestrowanych użytkowników, innych niż dostępnych na stronie głównej),
    • Powiadomienia - dostęp do powiadomień systemowych,
    • Kontakt – funkcjonalność obsługi formularza kontaktowego (wysyłania spersonalizowanych wiadomości do urzędu),
    • Moje konto - możliwość ustawień domyślnych użytkownika.
  1. Część przeznaczona dla pracowników JST, składającej się z:
    • modułu administracji lokalnej - przeznaczonego dla administratorów JST, pozwalającego na konfigurowanie ustawień systemu po stronie klienta,
    • modułu zarządzania treścią PIU – umożliwiającego zarządzanie treścią portalu informacyjno-usługowego urzędu przez administratora klienta lub inną wyznaczoną osobę z JST,
    • poszczególnych modułów skierowanych do użytkowników wewnętrznych urzędu, np.
      • Aktualności – funkcjonalność dotycząca redagowania aktualności,
      • Kalendarium – funkcjonalność dotycząca przygotowania kalendarium wydarzeń,
      • Ankiety – funkcjonalność dotycząca przygotowania ankiet,
      • Kontakt  - obsługa powiadomień dla użytkowników oraz odbierania wiadomości przesłanych przez formularz kontaktowy.