System DODATEK DLA PODMIOTÓW WRAŻLIWYCH jest systemem informatycznym wspomagającym realizację zadań wynikających z ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw. System dedykowany jest dla jednostek samorządu terytorialnego oraz jednostek budżetowych.
Funkcjonalność systemu:
- automatyzacja czynności związanych z rejestracją i obiegiem informacji w jednostce, której zlecono realizację zadań w zakresie dodatku dla podmiotów wrażliwych,
- przyznawanie i realizację przewidzianych ustawą dodatków, w tym: wydawanie informacji o przyznaniu dodatku, decyzji i wypłacanie świadczeń,
- obsługę nienależnie pobranych dodatków,
Zakres funkcjonalny:
1. Obsługa wniosków i decyzji:
- rejestracja oraz przeglądania wniosków w zakresie dodatku dla podmiotów wrażliwych,
- rozliczenie i kontrola wartości dodatku dla podmiotów wrażliwych (wartość „D”) na podstawie wprowadzonych faktur za lata poprzednie („Skp”) oraz zakładanego kosztu zakupu paliwa („Zkp”),
- rozpatrzenie wniosku i zakończenie postępowania odpowiednią formą administracyjną (wg uprzednio zdefiniowanych wzorów):
- informacja w sprawie udzielenia dodatku,
- decyzja odmowna i zmieniająca,
- decyzja uchylająca całkowicie i częściowo przyznane dodatki,
- operacje na wnioskach poprzez rejestrację:
- zawieszenia i przywrócenia,
- wstrzymania i wznowienia,
- pisma do wniosku,
- odnotowanie odbioru decyzji,
- przeglądanie danych obejmujących wykazy: wniosków, decyzji, karty świadczeń, zestawienie ilościowe wniosków i decyzji, wypłaconych świadczeń,
- definiowanie i generowanie pism do wniosków na podstawie wcześniej sporządzonych wzorców.
2. Listy wypłat:
- tworzenie i naliczanie list wypłat przyznanych dodatków, z możliwością obsługi w zakresie:
- bieżących list wypłat i list wyrównań,
- wydruk list wypłat z możliwością wyboru:
- płatne w kasie,
- płatne na konto,
- płatne przekazem,
- generowanie pliku z przelewami, przekazami pocztowymi oraz przelewami elektronicznymi,
- tworzenie zestawienia księgowego do listy i do miesiąca księgowego,
- współpraca z systemem elektronicznego zarządzania dokumentem eKancelaria autorstwa ZETO Koszalin,
- współpraca z Bałtyckim Bankiem Spółdzielczym w Darłowie,
- współpraca z Pomorskim Bankiem Spółdzielczym w Świdwinie,
- wyprowadzanie danych do aplikacji MIKRUS – wypłaty masowe.
3. Nienależnie pobrane:
- prowadzenie ewidencji nienależnie pobranych dodatków, poprzez:
- rejestrację nienależnie pobranych dodatków,
- rejestrację umorzeń nienależnie pobranych dodatków,
- rejestrację dokonanych zwrotów,
- wyliczenie salda zaległości na wskazany dzień,
- wystawienie decyzji związanych z nienależnie pobranymi dodatkami.
4. Administrator obejmuje funkcje pozwalające na:
- obsługę użytkowników systemu (ewidencja, hasła, uprawnienia),
- definiowanie szablonów decyzji i dokumentów,
- definiowanie szablonów numeracji urzędowej wniosków, decyzji i pism,
- ustawienie parametrów systemu,
- obsługę korekt wypłaconych dodatków,
- generowanie danych do przelewów elektronicznych z wybranych list,
Ponadto system zapewnia:
- obsługę metryki sprawy,
- walidowanie danych na podstawie wprowadzonych informacji pod kątem adresu źródła ciepła.
- elektroniczną wysyłkę informacji o przyznaniu dodatku na wskazany przez beneficjenta adres e-mail.
- Weryfikację podmiotu w CEEB.
System jest wykonany w wersji sieciowej, z wykorzystaniem technologii:
- baza danych: Firebird,
- język programowania: Delphi.